Alla inlägg under februari 2014

Av Spindellilja - 23 februari 2014 20:00

 

Så kom äntligen denna dag som jag längtat så efter.

Solsken och varmt i växthuset och flera härliga timmar tillsammans med fröpåsar, krukor, lådor och jordsäckar. Mysigt!
Så idag har jag sått massor:
Paprika, Törnrosas kjortel, Husarknapp, Trädgårdsverbena, Lobelia, Petunia och Flox samt planterat två fina Liljelökar.
Wow! Kommer allt detta att gro och kommer jag att fixa omskolning etc?!
Förhoppningsvis ja!
Men så olika fröna ser ut, att Lobelia är små det visste jag, men Petunia fröna var svårast att hantera, pluttsmå.
Trädgårdsverbenan skall tillbringa de två första veckorna i kylskåpet, det blir ju intressant.


Petunia, Flox, Trädgårdsverbena och Lobelia har jag skickat efter. Paprika fröna kommer från en köpt paprika, Husarknappen är frön som jag tog av den blomma jag hade förra sommaren och Törnrosas kjortel fröna har jag köpt på Tradera.

Jag har massor av frö kvar att så, jag har bl.a köpt frö till flera olika perenner, men näst ut om några veckor blir nog tomater och gurkor. Tänkte även ha en melon, men den köper jag nog en planta av.

Hum.... spännande och härligt.
Måste också berätta att jag hittade en sömnig nyckelpiga i växthuset idag.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards