Direktlänk till inlägg 6 mars 2014

Perenner från frö

Av Spindellilja - 6 mars 2014 20:15

 

 
I går petade jag ner några frö som skall bli fina perenner.
Det skall bli mycket spännande att se hur det går för på nästan alla påsar står det att fröna gror långsamt och ojämt och om de inte har grott på 1 månad så skall de placeras i kylen.
Men jag tror att de skall gro fint, för min inre syn ser jag hur de skall pryda mina rabatter så fint.
Jag vill anlägga en ny rabatt på baksidan av huset och där tänker jag att de skall få plats tillsammans med lite annat.
Hahahaa, jo men det gäller att tro på sig själv eller rättare sagt på frönas grobarhet.

Jag har beställt fröna från Impecta och Odla.nu.
Ängsväva 'Geranium pratense', Rosenkrage 'Robinson's Giants', Stjärnflocka 'Ruby Cloud', Stjärnflocka 'Rose Symphony', Slingerhjärta 'Dicentra scandens' och Rysk marton 'Blue Hobbit'.

 
Idag på morgonen hann jag peta ner några Lupin frö. Är de inte underbara. 
Hoppas att de blir så här fina hos mig i min nya rabatt.

 
Idag skiner solen och jag hoppas få lite tid i växthuset under eftermiddagen, jag har ju några Pelargoner till att plantera om.
 
På återseende.
/Spindellilja

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Spindellilja - 11 februari 2019 21:48

Söndagen den 27/1 sådde jag årets första fröer, som alltid blev det den vita höga väldoftande jättetobaken, den lilablå Heliotropen, också den väldoftande och härlig. Törnrosas kjortel fick också vara med även i år. Lite ätbart också så som några o...

Av Spindellilja - 4 maj 2014 20:30

Att tiden går fort när man har roligt stämmer verkligen när jag håller på med min hobby - trädgården.Redan 4:e Maj, men nätterna är ännu kalla och jag bär alla krukor med tomater, gurkor, paprikor mm ut och in varje dag. Jo då, maken hjälper till och...

Av Spindellilja - 7 april 2014 20:15

    jo, jag kan tyvärr konstatera att allt inte alltid blir som man har tänkt sig!Lobelian som grodde så fint fick plötsligt tråkigt och vissnade, ingen aning varför.Basilikan som grott dåligt blev inte bättre efter omplanteringen utan dog bort den...

Av Spindellilja - 22 mars 2014 20:15

    Igår och idag blev det omplantering av gurkor och tomater.Alla frön har grott fint och nu gällde att motstå frestelsen att spara allt.Det gick bra och jag har planterat om bara lite fler plantor än jag räknar med att behöva.Någon stackare kan j...

Av Spindellilja - 3 mars 2014 20:15

  Igår trottsade jag vädret och fick med hjälp av ett litet element upp värmen till +6 i växthuset, burr. Ja, det var lite ruggigt men jag är ju så sugen på att vara där!En del av Pelargonerna, fler Mårbacka, Kärlekspelargonen Calliope och några hä...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards